Na začiatku našej práce s klientom je rozhovor, pri ktorom zisťujeme, s čím k nám prichádza. Ponúkame mu bezpodmienečné prijatie, lebo chceme, aby sa DOMA stalo miestom, kde sa klient môže cítiť bezpečne. A čo ďalej? O potravinovej pomoci sme už písali veľakrát, menej sa však vie, že pri potravinách naša pomoc nekončí.
Klientom poskytujeme v prvom rade sociálne poradenstvo. Nápomocní sme v otázkach ubytovania, hľadania práce, písaní životopisu či príprave na pohovor. Klientov vzdelávame v oblasti finančnej a počítačovej gramotnosti, učíme sa narábať s rozpočtom, pracujeme s procesom oddlženia. Pomáhame aj s vypĺňaním rôznych žiadostí a potvrdení, sprevádzame na úrady alebo k lekárom. Ak je to v klientovom záujme, komunikujeme aj s inými organizáciami. Pracujeme aj so seniormi a ťažko chorými.
A ako vyzeral rok 2022 v číslach?
- Zaevidovali sme 35 nových klientov;
- jednej klientke s dvoma maloletými deťmi sme pomohli získať obecný nájomný byt;
- s 15 klientami sme riešili tému práce;
- prostredníctvom projektu "DuK – Podpora zamestnanosti" sa zamestnali 4 klienti;
- osem klientov využívalo vzdelávacie aktivity;
- ôsmim klientom sme pomohli pri vybavovaní inštitútu osobného bankrotu;
- s troma klientami sme riešili právne otázky;
- doučovanie anglického jazyka využívalo jedno dieťa klienta.